lördag 24 april 2010

Bilbloggar igen

Sorry jag har snöat in lite på bilar. Igen. De som känner mig vet att det händer. Rätt ofta. Men nu är det så att min gamla pick up börjar bli till åren. Jag vill ju inte riskera att bli stående med t.ex. hästen i släpet på motorvägen. Jag blev stående för ett par år sedan på väg hem från träningen med Wille (min förra häst). Den gången räddade min sköna kompis Helena mig. Nu har varken far eller karl bil med dragkrok. Inte bra. Jag behöver en pålitlig bil i höst när jag ska igång med hästen igen.

Här är en annan godbit som jag suktar svårt efter. Den är dyrare än Forden och dennes likar. Men har förmodligen ett bättre andrahandsvärde. Och så snygg den är!

BMW X1. Släpvagnsvikt 2000 kg med motoralternativet xDrive20d (177 hk). Drar 5,8 vid blandad körning. Den här måste jag provköra. Oavsett om jag har råd med den eller inte. :)

1 kommentar:

  1. Och när du hittat bilen behöver den så småningom tvättas. Här är ett kul sätt att få 50 kr rabatt på biltvätten hos Shell/7-Eleven.
    http://www.stickybeat.com/campaign/seveneleven/index.html

    SvaraRadera