onsdag 7 april 2010

Snygga gravidkläder

På lördag ska jag och Karl-Johan gå ut och äta i Göteborg. Vi fick ett bidrag av hans mor och far till detta i julklapp och nu är det dags. Det här är väl vårt gemensamma intresse. Äta god mat. (Han är ju för övrigt väldigt duktig på att laga den också). Men nu bär det av till Thörnströms Kök. En krog som jag har suktat efter länge. Hoppas jag kan återkomma med en god recension. :)

Nu kommer vi till mitt problem. Kläder. Jag börjar ju bli lite rund. Men det ska man väl vara efter att ha "bakat bebis" i 24 veckor?! Så vad ska jag ta på mig? Bär mig emot att köpa fina plagg som jag sedan bara kommer att kassera. Får se om jag kanske kan få på mig min gamla omlottklänning. Där finns det ju lite tyg att ta av. Annars får jag väl låna av någon väninna som är lite större än mig. Men det kan ju också vara lite känsligt. Jo, förresten. Kan jag få låna en av dina klänningar? Nog inte så uppskattat. :)


Den här blusen har jag beställt från Halens. Något fint att ha på sig i vår/sommar. Hoppas den passar...

6 kommentarer:

  1. Denna är klippt och skuren för dig.. =)

    SvaraRadera
  2. Det får vi verkligen hoppas. :)
    Annars är det inte mycket som sitter som "klippt och skuret" just nu. :D

    SvaraRadera
  3. Jättesöt. Men jag förstår det trista i att köpa kläder bara för några månader. På jobbet brukade mammakläderna gå runt. De lånades ut och gavs bort friskt. Du har säkert väninnor med passande kläder i garderoben som du kan låna de sista "stora" månaderna?

    SvaraRadera
  4. Jag fick två par byxor för ett tag sedan. Men hon är väl 20 cm längre och en del grövre. Hoppas jag iNTE kommer kunna ha dem! :) Annars har de flesta av mina väninnor redan gjort sig av med sina kläder. De är redan inne på "rundan". :)

    Det blir väl kanske sommar och varmt så några avancerade kläder ska väl inte behövas.

    SvaraRadera
  5. Åh... Thörnströms... Mannen i mitee liv och jag var där för ett litet tag sedan. Aldrig har jag ätit godare! (och aldrig dyrare:)Det var en fantastisk upplevelse.

    Ha så jättetrevligt!

    SvaraRadera
  6. Dyrare har vi ätit. Den bästa matupplevelsen i mitt liv. I Rom. Något jag aldrig glömmer.

    Men Thörnströms ska bli riktigt trevligt även om det blir utan vin denna gången. En krog som har stått på min "lista" ett bra tag. :)

    SvaraRadera