måndag 3 maj 2010

En av de lugnaste helgerna i mitt liv

Åkte till ett spa i helgen med min bästa väninna Trude. Det heter Yasuragi och ligger på Hasseludden utanför Stockholm och anses nog vara det absolut bästa i Sverige. Det kan vi nu skriva under på. Jag har sällan känt mig så avspänd. Vi har simmat, badat varmt utomhus och ätit så god mat. Knappt vi orkade smaka på vårt överblivna "väggodis". På lördagen åt vi sushi till frukost, lunch och på eftermiddagen var det sushiskola. Vi är nog lite marinerade i soja och wasabi nu. Sushiskolan var inte direkt djuplodande men ändå intressant och underhållande. Kompletterade med att köpa deras egen sushibok. Verkade riktigt bra med många recept.

Men jag måste erkänna att när vi kom dit på fredagen så kändes det väldigt märkligt att spendera hela helgen i en morgonrock och tofflor. Jag är typen som startar dagen med att hoppa i kläderna. Morgonrock är inget jag använder. Att sedan äta alla måltider i denna rock kändes ännu märkligare. Gå till kvällens middag i morgonrock och tofflor går bara inte att vänja sig vid. Men det gav en skön känsla. Folk tassade omkring och var mysiga oavsett vem de är i sina "vanliga" liv. Det var en blandning av allt från pensionärer till gymnasiekillar.

Det blev en ganska tung hemresa med mycket bilar men en god sushipaus på halva vägen. De hade missat att boka oss på rätt restaurang på lördagskvällen. Som kompensation för den sena middagen fick vi lunch med oss i bilen. Väldigt trevligt. Nu är det dags att kasta sig in i verkligheten igen. Full fart framåt!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg :-D Såna helger ger en massor av energi

    SvaraRadera
  2. Fast mitt blodtryck tar lite tid att jobba igång igen. Jösses vilken trög start på veckan. :)

    SvaraRadera