söndag 30 maj 2010

Firar mor och mormor

Efter lite pappersvändande på kontoret åkte jag till min mormor. Det är ju ändå mors dag och hon blir alltid lika glad över sällskap. I em ska jag och KJ laga middag till min mor (och far). Blommor är trevlig men då ska det vara sådant som man planterar i trädgården. Funderar på att köpa en fläderbuske till henne när hon fyller år. Det saknas i trädgården. Speciellt nu när mormor flyttat från sitt hus med det gigantiska fläderträdet. I år har vi dock fått lov att plocka fläder där men det känns bättre att ha det på sin egen tomt. Flädersaft är härligt. Men visst är det lite märkligt att göra saft på blommor. Vem kom på den tanken? :)

4 kommentarer:

  1. Fläder är underbart. Har KJ testat det som krydda i sin matlagning? I marinader, som smaksättning till pannacotta (toppad med lite mörk choklad blir det mmmm) eller i såser.

    Dessutom, om du tittar på marken i närheten av mormors fläder hittar du säkert rotskott du kan gräva upp. Det kanske är en ännu roligare present än en köpt buske? Mer historia liksom.

    SvaraRadera
  2. Många bra förslag på en gång, tack!

    Hoppas bara de nya ägarna tycker det är ok att jag börjar gräva i deras trädgård. :D

    SvaraRadera
  3. Fläder är godaste saften:)
    P&K

    SvaraRadera
  4. Jag har en liten slurk kvar från förra sommaren. Dags att göra ny nu. Finns inget som är så gott och läskande när det är varmt! P&K

    SvaraRadera