lördag 23 oktober 2010

Min husliga mor

Med ojämna mellanrum kokar vi nappflaskorna och alla deras delar. Givet har vi en meckig modell som är svår att diska. Men vi sköljer och diskar noga för att den lille mannen inte ska få i sig några fula baskelusker. Ni behöver inte oroa er! :)

Nu kommer vi till dagens husmorstips. Från min mor. Jag är hopplös i köket. Tar hundra år för mig att få ihop en middag. Nog om det. Våra nappflaskor består av flera delar och för att få upp dessa smådelar ur det kokande vattnet så använder man helt enkelt sin stekpincett. Ska vara min mor för att komma på det. Eller min kille. Inte jag.

4 kommentarer:

  1. Häll av kokvatten inkl. nappflaskdelar i ett durkslag, går mkt snabbare än att fiska upp dem./Lotta

    SvaraRadera
  2. Fast jag får inte plats med allt i första koket. Därför behöver jag pilla upp en omgång och koka nästa. Lite otydligt av mig. :)

    SvaraRadera
  3. Bär in dem till mor och stoppa dem i diskmaskinen:)
    P&K

    SvaraRadera
  4. Så ofta som den här gubben äter så har vi inte tid med det. Då skulle vi behöva 10 flaskor. :) Puss Snäckan!

    SvaraRadera