lördag 29 januari 2011

Kan man vinna över posten?

Jag har skickat ett företagspaket till en kund. Inget konstigt med det. Trodde du ja... I postens kassa skriver de fel på en siffra i adressen. Så när paketet ska köras ut finns det ingen butik där och paketet åker tillbaka till posten. Jag får ett spel när butiken uppmanas hämta paketet eller betala ca 200-250 kr. (Då ligger jag redan ute med 195 kr). Ringer postens kundtjänst och får till svar att det är mitt ansvar att postens kassörska skriver rätt. Tack och hej. Slutar med att jag blir så arg att jag tillslut slänger på luren. Efter några timmar går jag igång igen och ringer ännu en gång. Får nu en betydligt mer hjälpsam kille på linjen. Han gör en reklamation. Oj! Men jag trodde inte att jag skulle få rätt. Men hör och häpna. Jag skulle få paketet utkört. Utan kostnad! De t.o.m. ringde en extra gång OCH mailade. Imponerande. Men när jag får ett sms av kunden att det fortfarande inte kommit ut strax efter kl 16 så kände jag igen postens vanliga beteende. Jösses. Köra ut ett paket extra på en fredag em. Kan man ju inte! Då måste vi ju gå hem. Tror att jag måste ringa runt och kolla med de andra bolagen. Det här håller INTE.

4 kommentarer:

  1. DHL har jag för mig har billigare frakt, men lite längre leveranstid. Men kan ju definitivt vara värt det!

    SvaraRadera
  2. Lär väl inte ta längre tid än för posten iaf. Som de håller på. :)

    SvaraRadera
  3. DHL är SKIT... så undvik dem!!!!.... Glömmer aldrig när jag skulle skicka varor med dem till Wallenstamshuset på Avenyn och det tog 4 dagar istället för 1, för att 3 (!!!!) chauffören på DHL inte hittade stället.. Jag var så arg så jag kokade, hittar man inte det huset på avenyn så får man fan inte köra bil
    När jag ringde så säger de att de inte kan få fram någon information VAD som gick fel förrän dagen efter kl 8, för då får de in alla fraktsedlar. Datorer???? Har de inte datorer på det stället????

    Nej.. jag måste (tyvärr) säga att Posten är bäst av DHL, posten och Schenker i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Tre rätt usla bolag. Ingen imponerar på mig...

    SvaraRadera