fredag 7 oktober 2011

Ridhus!

I söndags flyttade jag min häst Sassen till ett nytt stall. Det är så välorganiserat och välplanerat att jag blir alldeles lycklig. Visst, det kommer bli en del jobb eftersom alla hjälps åt men jag tror bestämt att fördelarna väger upp mot detta. Just nu känner jag mig bara lite vilsen men det blir bättre för varje gång jag är där. Jag har inte fått in några rutiner riktigt ännu och det är lite stressande. Oroar mig lite över hur jag ska hinna rida och sköta mina uppdrag i stallet OCH hinna jobba OCH vara med la familia... Men det kommer bli bra bara jag får lite flyt i rutinerna. Det är en sådan fantastisk ventil att få rida denna härliga häst.

Red mitt andra pass i ridhuset idag och just när jag satt upp så kom det en störtskur. Tror jag kommer gilla att ha ridhus vägg i vägg med stallet. :) Idag var Sassen mycket lugnare och jobbade på mjukt och fint. Det är nästan en svindlande tanke att jag kan hålla igång hela vintern utan att behöva tänka på väglaget. Innan har jag lastat och kört till ridhus på smala hala vägar och det gör ingen glad. Tar mängder av tid och lusten till att rida avtar en hel del... Så nu hoppas jag hon håller sig frisk och att vintern blir måttligt kall. Här ska tränas och stärkas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar