torsdag 10 november 2011

Avskyr kyla!

Jag tycker väldigt illa om att frysa. Att ha häst i Sverige under vintern är just lika med att bli varm och kall om vartannat. Så kall man blir efter att ha varit svettig. Det gör ju ont i kroppen. Något annat än funktionsmaterial närmast kroppen finns inte! Jag tycker dessutom inte om att ha för mycket kläder. Då kan jag knappt röra mig och kliva upp på hästen kan vara intressant även utan michelingubbekläder. (Sorry språkpoliserna).  :)
Min räddning är Crafts underställ Pro Warm. Inte är den vacker men jäklars så bra. Årets tröja är (som tur är) lite mer diskret i färgsättningen. Jag har haft min i flera år nu och den håller sig grymt fin trots mängder av tvättar. Jag älskar även Pro Zero (den med dragkedja) men Pro Warm värmer tio snäpp bättre. Så gå inte runt och frys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar