onsdag 11 januari 2012

Dålig uppdaterare...

Så blir det när dagarna inte räcker till. Har just haft ensamvecka och då blir det lite speciellt. Eftersom Karl-Herman inte går på dagis (jag tycker det är för tidigt) så är det mormor och morfar som ställer upp när hästen ska tas om hand. De avgudar ju det lilla krypet och han dem så det är inget större problem. Någon av dagarna följer han med till stallet och "hjälper till". Jag har ju flyttat hästen och han kan komma med även till detta stallet. Väldigt lugnt där på vardagsförmiddagarna och han tycker det är kul att komma dit och bära omkring på prylar och framför allt åka skottkärra. Hans "kompis" Wilmer bor på gården intill och de träffades i fredags. Kul att studera dem när de håller på. Karl-Herman skulle ha alla tre sopborstar och tänkte inte dela med sig. Ute följde han efter Wilmer och härmade honom. Upp och ner för rampen till ridhuset. Hoppas de får kul tillsammans när de blir lite äldre.

Hästen börjar komma till arbete i det nya ridhuset. Det är ju en del rörelse i och runt detta stället men jag tycker det har gått bra. Lite rädd har hon blivit några gånger men inga större språng. Skönt! Kommer få den miljöträning vi så väl behöver. Nu har vi börjat jobba mer sidvärts igen, skänkelvikning och öppna samt samla galoppen lite och fattningar till förvänd. Underlaget är dessutom bra, svikt och fast på samma gång. Härligt att se hur trygg och lugn hon är i stallet. Rider jag på em så kan hon stå kvar inne och mumsa på lite hö. Utan att ha hästar omkring sig. Det gör mig så glad!

På företagsfronten är det full fart igen. Har inte inventerat klart och det är paket som ska skickas. Kommer sätta igång en kampanj också i web-shopen men det kommer dröja några dagar. Tänker en del på Göteborg Horseshow och montern vi ska ha där. I år slår jag till med hela 9 kvm, så ni alla får plats. :) Ligger lite längre in i mässan men jag tror ni kommer hitta mig iaf. Både jag och Trude längtar så det knakar efter er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar