fredag 20 januari 2012

Sminknörden tipsar

Jag är lite av en sminknörd. Erkänner att jag har länge gottat mig i härliga produkter från Clinique, Dior, Elisabeth Arden, Lancôme, Mac, Nouba och liknande. Nu försöker jag hitta lite budgetalternativ på de som är "förbrukningsvaror". Det kostar att ha stort hus. Om någon undrar. :)
Senaste var en foundation från Max Factor. Innan använde jag en foundation från Dior som ligger en bit över 500 kronor. Max Factor ligger på 160 kronor och löjligt nog tycker jag den är bättre. Sitter kanon hela dagen och ger en bra lyster. Dior är lite för glansig och sitter bäst med ett löst puder ovanpå. Den här kan jag ha utan puder. Binder bra ändå. Bra på vardagarna när de ska gå undan.

4 kommentarer:

  1. Vissa dyra produkter är samma som lågbudget varianterna, ända skillnaden är parfymer eller något visst ämne. Kolla in innehållsförteckningen så du inte blir "lurad" ;-) man blir lite skadad av att läsa spa och styling / kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Men det förutsätter ju att jag vet vad jag ska leta efter?! Och jag har inte en aning! :)

    SvaraRadera
  3. Man får jämföra produkternas innehållsförteckning det är skit tråkigt och tar tid (du vet det där man inte har) men man sparar pengar, eller så tar man det man trivs med ;)
    Vi va på föreläsning om just detta och hon hade kommit fram till att Nivea och lancome var mer eller mindre samma produkt, om jag inte minns fel.
    kan även gälla tex deo och hudvård. Jag har inte fördjupat mig så mycket i det tyvärr, det har mer lagts på minnet som onödigt vetande.:-P / Ellinor

    SvaraRadera
  4. Parafin produkter är framförallt det man ska passa sig för, även vaselin och mineraloljor. Finns mängder av olika namn på dessa ämnen tyvärr :-/ försäljningsknep:-( / Ellinor

    SvaraRadera