måndag 20 februari 2012

Underbara måndag?

"Liten kuling, 13 m/s fra sør-sørvest" Citat från yr.no. Liten kuling, låter sötare än det är.  :)
Tröttaste lillbuset sover nu gott och den slitna businessmamman återgår till att jobba. Knatten har fått något skräp i kroppen och har pipit nästan hela dagen. Efter en skvätt Alvedon och middag (kyckling/nudlar/grönsaker) så var han glad hela kvällen. Så länge jag gjorde som han ville. Har talat med 1177 och han har troligen fått något virus. Säkert liknande det jag har; infektion i halsen och en vätskefylld örongång. Mycket otrevligt att inte höra som vanligt. Men jag mår inte speciellt dåligt som tur är.
Nu är det sista rycket innan vi ska bygga monter på onsdag. För er som inte vet så ställer jag ut på Göteborg Horseshow från torsdag till söndag. Fram till torsdag kl 10 så är det fullt tryck. Lite dålig tajming att vara gräsänka veckan innan men allt går bara man vill. Kl 10 på torsdag går jag in i den magiska mässbubblan. Det är som att leva i en annan värld och vardagen finns inte. Mycket speciell känsla. Både bra och dålig. Även i år hjälper min fantastiska väninna Trude mig. Vi har så kul och hon är väldigt duktig. På kvällarna äter vi mat på hotellrummet, moffar lite karameller, kollar på tv, babblar och somnar helt utmattade. Ändå längtar vi tillbaka innan mässan ens har stängt på söndagen. :)
Nope, nu är det dags att fortsätta packa innan jag blir för trött. Sov gott and don´t let the bedbugs bite! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar