söndag 8 april 2012

Krusbärssandlådan borta

Nu får vi bara hålla tummarna för att den överlever. Och de andra 10-14 som står på tur. Smidigt projekt vi har gett oss in på. :) Det här kanske kräver sin förklaring. Det har troligen funnits en sandlåda här. Ramen fanns kvar. Eller iaf halvruttna rester av den. Däri fanns det krusbärsbuskar och annat ogräs i form av mindre träd. Den har jag nu kämpat med för att få bort. Så har vi flyttat en av alla de rhododendronbuskar som står utefter norra husväggen. Lite risky business att flytta den hit då de kommer hamna i solljus. Men vi får se vad som händer. Jag hoppas att de kommer trivas och ge oss bättre insynsskydd mot gångbanan som går på andra sidan staketet. Jag har inget emot människor men jag vill gärna välja vem som tittar in.  :)

Under busken ska jag flytta krokusar från en rabatt som ska bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar