fredag 25 maj 2012

Första gästbloggaren ut!


Det här är en mysig kvinna. Vi är gamla bloggvänner från en tid som inte så många känner till. Den tiden resulterade i en del vänner, en pojkvän och även i en bloggbebis. Japp, du läste rätt. Karl-Herman är något så nytt och trendigt som en bloggbebis. 
Jag läste denna texten första gången under seminariet jag var på idag. Lite dumt. Satt och fnissade så jag skakade. Men jag kunde inte vänta med att läsa det. Så nog om detta. Läs och njut.

Kärt barn har många namn. Vi pratar bröst, rattar (höhöhö), pattar (höhöhö), boobs (för den internationella), kärlekskuddar (för den som är lite romantiskt lagd). Jag säger tissar. Ja.

När jag växte upp var ordet tissar ständigt med i mina inre böner. Snälla, låt mig få tissar. Men åhhhh, väx någon gång nu då. Sedan satte jag små strumpor i min storasysters behå och prövade framför spegeln. Jag längtade och längtade. Och jag väntade och väntade. Jag växte upp i en tid när pojkarna dreglade floder till Samantha Fox och Sabina. Det var en grym tid för någon som såg ut som en plankstek.

Jag fick aldrig stora bröst.

Voi voi. Alla böner var förgäves.

Och det fanns en tid när detta kändes så outhärdligt orättvist. Sen kom push-up och då blev det lite lättare. Genom att tokpressa sina små hallon till oigenkännlighet och pressa in inlägg kunde man åstadkomma något som om möjligt kunde tolkas som en klyfta. Många var vi som hävdade att behå var så bekvämt att vi minsann alltid sov med den. För det är ju så. En dag händer det. Man står inför en situation där behån förväntas plockas av och då kan det bli lite så där obehagligt när handen som ömt har kupat sig kring en tisse finner att hela tissen nästan har försvunnit. Poff. Borta. Jag kallade det mitt stora trolleritrick. Now you see it, now you don’t.

Sedan blir man äldre. Och en dag händer det där otroliga som aldrig hände när man verkligen var vacker men inte fattade det. Man börjar älska sin kropp. Man börjar älska sina tissar. De är ju så fina. I alla dess former. Och så användbara.

Man kan smeka dem, prata med dem, vila små skålar av godis mot dem, göra dockteater av dem. De är en superb fredsmäklare mellan ett kärlekspar. Jaha, så du tycker att jag inte borde använt din favvohandduk när jag färgade håret. Jaha, kolla här då. Och sen knäpper man upp några knappar och vips har ens partner glömt allt om handdukar med fläckar av L’oreals hårfärg i färgen Mahogny köpt för 61 kronor på Ica. Now you remember it, now you don’t.

Älska dina tissar
Alltid
Ta hand om dem
Undersök dem noga
Smek dem
Låt dem ibland få känna vinddraget utomhus
Pryd dem i de vackraste plagg

Det är de värda

Real boobs rock

4 kommentarer:

  1. Skrattar högt*

    Jag är så nöjd med mina "tissar".. så jag förstår hennes syn på det hela... men ordet "tissar" får hon behålla.. *L*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är ett kul och sött ord. Vad kallar du dina? :)

      Radera
  2. Underbar läsning:) Själv kallar jag mina rätt och slätt för tuttar. Tissar är för närbesläktat med norskan tisser (kissar)
    P&K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skriver helskönt! :) Tuttar använder jag också. Mycket användbart. :) P&K!

      Radera