fredag 11 maj 2012

Smart!

Min far är allt ett listigt blindstyre. (Ja han läser min blogg, eller min mor gör och han tål det. Han op sina ögon för en vecka sedan, för er som har missat det). Jag håller ju på att förvandla 70-talsbruna fönster till stilrent vitt. Det blir sprickor i vissa skarvar som inte färgen fyller. Man behövde tydligen inte vara så petig när allt ändå var mörkbrunt. Nu när det blir vitt kommer allt fram. Så far kom på den smarta idén att spritsa dit spacklet och dra med fingret efteråt. Det funkar super. Har man inte jobb så skaffar man sig. Men snyggt blir det.  :)

2 kommentarer:

  1. hmm, är det inte sånt som man brukar ha typ målarfog till?
    Fast det här funkar ju på samma sätt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Målarfog känner jag inte till. Det här hade jag hemma. Finns ju "acrylfog" men det vet jag inte hur det fungerar att måla på. Det ska jag ha i spikhål och skarvar. Jag är ju ingen målare. :)

      Radera