fredag 9 november 2012

Don´t feed the troll

Jag vill egentligen inte mata monstret men kan inte låta bli. Det är inte säkert att ni ens har läst/sett det jag kommer skriva om och då är det bara att gratulera. Det finns en bloggare, Katrin Z som har många besökare och får en hel del uppmärksamhet i media. I början tycker jag hon var kul just för att hon inte var så försiktig utan körde på rätt hårt. Jag hade t.o.m. en PR-grej ihop med henne när hon var gravid och även när hon ammade. Då vägde KZ 30 kg mer än hon gör idag. (Det är lite mycket komiskt.)

Hennes senaste (icke första) klavertramp är att håna en tjej i en annons för Sats. Hon är lite större och detta rackar hon ner på och tycker Sats är helt felskruvade som har henne som profil då hon ej är superfit efter 13 år hos Sats. Fyra stora annonsörer har lämnat henne och bloggportalen finest.

Min bestämda åsikt är att folk får se ut hur de vill så länge de tar hand om sig själva. Tjejen på bilden är inte sjukligt överviktig. Hon rör på sig och håller igång. Det finns en gräns när det inte är bra för människan. Det är viktigt att tänka på. Men att vara lite fluffig och dessutom röra på sig regelbundet. Det är inte farligt. Men KZ lever på att gapa och svära för att få uppmärksamhet. Nu har hon fått det även från mig. Mest för att jag också har en åsikt.  
Den är att ta hand om er, rör på er och njut av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar