torsdag 20 december 2012

Nästan jul...

Det är dock mycket kvar. Mycket. Dock har de flesta beställningar gått iväg. Några eftersläntrare går idag. Hoppas de hinner fram till i morgon. Hoppas!

Har haft en hostig natt. Det är synd om Buset. Hostmedicinen hjälper bara mot det värsta. I måndags kväll hostade han så han kräktes. Hjärtat blöder när det är så synd om honom. Dagtid är han dock helt ok. Som tur är. Plutten!

Igår kom jag äntligen upp på fina Sassen. De senaste veckorna har jag inte ridit många dagar p.g.a. sjukdomar och jobb. Hon har mest fått rasta av sig på linan och några lätta pass. Så igår klev jag upp. Skrittade länge, joggade runt ett bra tag och galopperade några varv. Skulle ju bara rida igenom lite lätt. Knäpp som jag är så tänkte jag att byten ska vi ju öva på i början av passet när hon är extra pigg. Sagt och gjort. Första gick inget bra. Bröt av, fattade ny galopp och låtsades som ingenting. Sedan gjorde vi två till och båda satt klockrent. Fjärde gången vi övar på byten och första gången utan Davids vakande blick. Älskar den hästen!

Ska ut på överraskning i kväll. Finklätt ska det tydligen vara också. Återkommer med rapport när jag vet mer. :)

4 kommentarer:

  1. Kul med överaraskningar, hoppas det blir något trevligt

    Fråga: Jag ska beställa BH men har lite svårt att bestämma mig, avskyr att behöva skicka tillbaka. Jag gillar när bh täcker hela, ungefär som på Simone, behöver även stöd på sidorna. Jag har 75 G / 75 GG. Vilka fler kan du rekommendera ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag säker på att det blir! :)

      Mejla mig så löser vi det. Finns flera. :)

      Radera
  2. Hoppas ni får en frisk och fin Jul! Jag är jätteglad över min BH som kom igår. Den är fin och bekväm och passar konstigt nog eftersom jag följde de popupfönsterråden som fanns =)

    Jag kommer att handla flera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maja! Det kan vi behöva efter den här hösten...

      Härligt att du hittat rätt!

      God Jul kära Du!

      Radera