onsdag 7 augusti 2013

Seg som kall sirap

Liten skitsvans som har förmågan att somna både här och där. Idag hängde han på en bit på väg till förskolan. Och jag fick senare gå och hämta honom hos några grannar. Han klev bara på som om han var hemma. Lille domme katten! :)
Mina Austinrosor blommar fint trots att det är första året och de blev planterade ganska sent. Lite lus och larver har jag kämpat mot också men inget som avskräcker. Kan bli fler rosor nästa sommar. Kanske. :)
Både jag och Buset har varit ganska slitna idag. Det är första veckan på förskolan och även om han inte gått mer än några timmar per dag så märks det tydligt att det är annorlunda mot sommarlov. Men att han trivs på förskolan är det ingen tvekan om. Han säger "jag går in nu" och så går han in och leker. Idag höll han på med lego när jag skulle hämta och var måttligt intresserad av att hänga med mig hem. Otroligt värdefullt att han trivs så gott. Ikväll somnade han i mitt knä. Lite mysigt. Men det är ett lass att bära in till sängen. Lille biffen. :)

2 kommentarer:

  1. Det underlättar väldigt mycket när ens barn inte mår dåligt av att vara på förskolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Vi måste ju jobba lite. Glad att han slipper vara där långa dagar. Vill ju att han ska ha det bra. :)

      Radera