tisdag 1 oktober 2013

Tandläkare vs. gynekolog?!

Jag är bara för pinsam. När jag blir lite stressad pladdrar jag. Mycket och ospärrat. Idag var jag hos tandläkaren på morgonen. Nu har jag världens lugnaste och bästa tandläkare. Men det hjälper inte alltid. Jag pladdrar på tills jag får verktygen i truten. När han hissar stolen upp och bak så klämmer jag ur mig "om det ändå inte är trevligare att gå till gynekologen än att bli hissad uppochner på huvudet". Nu skojade jag men till saken hör att tandläkaren är en tyst Norrländsk ung man som är extremt försynt. Om han fattade att jag skojade eller om han bara skrattade obekvämt nervöst. Det vet bara han. :)

Idag har jag försummat mitt företag lite. Efter tandläkaren lekte jag med Buset och sedan körde jag honom och KJ till tåget mot Stockholm. De har åkt för att hälsa på lillkusinen och gå på Skansen. Det tog ju halva dagen. Jag bestämde mig för att köpa en slipmus men efter fyra butiker så la jag ner det. Finns inte att få tag på. Via Facebook fick jag låna en av en granne. Jag har bestämt mig för att måla över de svarta listerna på gästtoaletten som jag har avskytt sedan vi flyttade in för två år sedan. HUR kan man måla dörrfoder svarta?! Och HUR kan man täcka kladd och spikhål med svart eltejp?! Klåpare. Jag har spacklat lite (efter att ha ryckt ner den klibbiga skittejpen) och i morgon ska jag slipa och kanske grunda.

Och lilla katten Karl-Otto... Nu är han borta igen. Igår hämtade jag honom hos en snäll familj som ringde. Har promenerat runt i trakten och letat men ingen katt. Hoppas jag får tag i honom i morgon bitti. Det är lite synd om honom. Han har lite otur när han tänker och tycker om människor lite för mycket...

Tillägg: Min mobil har lagt av mitt upp i allt. Jag går att få tag i på mail, Facebook och fasta kontorstelefonen. Info finns på hogengard.se Hoppas det är löst innan helgen är här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar