måndag 16 december 2013

Oj, vilken helg!

 Eller oj, vilken vecka kanske jag ska skriva. Efter allt elände med inflammationen i munnen så började jag dagen igår med rejält illamående. Om det var kroppen som reagerade på alla tabletter eller om det var en variant av magsjuka har jag ingen aning om. Jag fick i alla fall feber i går eftermiddag. Tandläkaren hade sagt att jag skulle börja med antibiotika om jag fick feber eller svullnade upp. Munnen kändes dock bättre än på hela veckan så jag var lite osäker. Ringde 1177 och de tyckte jag skulle åka till akuten. Där skulle de kunna avgöra om det är en infektion eller ej. Kunde ju vara något annat, typ förkylningsvirus. Då är det ju väldigt onödigt att tugga antibiotika... De tog blodprover och jag fick vänta. Och vänta. Och vänta. Eftersom jag typ hade fått i mig lite yoghurt på hela dagen så var jag extremt matt. När klockan var 21.30 frågade jag vad proverna visade och hur lång tid det skulle ta att få träffa en läkare. Proverna visade ingen infektion och det skulle ta ca tre-fyra timmar till. Då bestämde jag mig för att åka hem. Bra val. Idag har jag ingen feber och illamåendet är så gott som borta. Dock är magen inte lycklig och jag är klen. Som efter en magsjuka. Men jag jobbar ett tag och sedan ska jag vila mig lite. Förra veckan var jag inte direkt effektiv. Men jag tror jag tar igen det snart. Ingen ska ha behövt vänta på sina beställningar även om det kanske har tagit någon dag längre än vanligt. Nu har jag just ätit en "delikat" rostsmörgås så magen kommer igång igen och jag får lite energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar