lördag 26 april 2014

Sur surare surast!

Bilden är lånad hos www.lolly-shop.org
Jag är för första gången sur på min häst. Superfin på framridningen. Lite laddad men en rund och bra form. Inne på banan (ridhus) brukar hon gnägga en gång och så kör vi programmet. Idag fick hon svar från någon pålle som troligen stod i sitt släp och tyckte synd om sig själv. Inte bra. Nu kunde hon inte sluta gnägga. Så sur jag blev! Tycker dock att jag red hyfsat bra idag. Jag förberedde henne och var fokuserad trots att hon var så störig.

Ville knappt titta på kritiken men jag väljer att fokusera på summeringen. "Elegant häst med stor potential som för dagen är väldigt spänd och ofta i hög form. Du rider mjukt och trevligt". Nu är det bara att träna vidare och ge sig ut igen.

Måste bara tillägga att hon är fantastisk att ha med på tävling. Står stilla och fint i släpet både innan och efter och är helt lugn när jag sadlar. Otroligt snäll och cool i dessa lägen. Vackra Sassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar