tisdag 6 maj 2014

Trädgården ändras

Altanrabatten blir inte klar. Nu har jag flyttat smultron och jordgubbar till pallkragarna. De har en förmåga att ta över allt. Nu är det stopp på det i denna rabatten. Dock har jag lite idétorka och vet inte hur jag ska fortsätta... I högra delen har jag kryddväxter men i resten blev det väldigt tomt. Funderar på om jag ska flytta dit förra årets austinrosor men är inte säker på att det funkar. 
Pallkragarna är på plats med jordgubbar och smultron. Ska bara få upp ett nät så fåglarna håller sig borta. I den som är dubbel ska jag så ärtor och morötter. Väntar till värsta regnet är över så inte ärtorna ruttnar. 

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut med grönt gräs och blommande blommor :)..här i norr (Luleå) får man vänta ett tag till..njuter i växthuset än så länge :)) / Carina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh! Du har ett växthus. Så härligt! :)

      Radera