fredag 31 oktober 2014

Blodig start på halloween...


 
Skulle skiva potatis igår till en gratäng. Tog fram mandolinen och körde på. Jag har skurit mig förut på den och var därför extra försiktig. Den är sjukt vass. Men trots att jag använde skyddet som var med så skar jag mig på näst sista potatisen. Först fattade jag inte hur fult jack det blev. Insåg snart att det bara pulserar fram blod. In i tvättstugan och fick fram en ren torkhandduk. Tryck på fingret, på med kläder på Buset och iväg till vårdcentralen. Väldigt praktiskt med automat i detta läget...

 























Det var på håret att jag slapp sy. De tejpade när jag blev lite smågrön i nyllet av bara tanken på nålar. Jag ska tydligen vara glad över att fingertoppen är vid liv och har känsel enligt doktorn som kom in och kollade.

 
Som jag garvade när jag kom hem. Stora droppar blod i en lång rad över hela golvet fram till torkställningen i tvättstugan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar