torsdag 16 oktober 2014

Jansson på taket

Vid tolv i natt vaknade jag av vad jag trodde var snyltarkissen som hängde här i somras. Upptäckte dock att det droppade från taket. Inget muntert sätt att vakna på. Men det var lätt att hitta och inget större projekt att fixa. Skönt!
Medan KJ satt på taket passade jag på att trycka ner tulpanlökar som jag hade liggande. Ska bli kul att se till våren. Jag har ju grävt upp och gett far en hel massa påskliljor för jag gillar inte gult. Så nu finns det två nya planteringar med vita och rosa tulpaner. 
I en korg ligger resterna av sommarens nedklippta pelargoner. Gröna, blommar och sätter skott. Bra krut i dem...
Och detta är vad jag tycker om vädret. Inte. Skulle lätt byta land men det är så många människor jag skulle behöva ta med mig så jag får väl bo kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar