onsdag 19 november 2014

Vilken dag!

Igår var det dags att vara med i Almis "Pitcha din idé". Det var 40 olika idéer som tävlade. Lämna på dagis och störta iväg till stan. Skönt att det var lugnt på vägarna och plats på parkeringen. Sådant som kan ställa till det. Tävlingen gick på Stadsbiblioteket samtidigt som Nyföretagardagen. Så 10.15 blev jag insläppt i ett megavarmt pytterum med två jurymedlemmar. Jag var så rädd att inte hinna på mina fem minuter att jag glömde andas i början. Svettigt. Belönade mig med fika och läste lite på min nya bok. Svårt att hålla fokus så det blev inte mycket läst. 11.45 var det dags att höra vilka åtta idéer som gått vidare. Mitt namn lästes upp som nummer två. Lycka och nerver! Det var dags för mig 12.30 så jag slapp vänta så länge. Andra gången bestod juryn av sex personer. Nu hade jag bättre flyt och ett skönt lugn. Det var bara roligt. Trygg och stark. Bästa känslan.

Nu blev det dock mycket vänta. Efter den här andra pitchen så var jag helt dränerad. Hade inte ätit lunch eller druckit vatten så jag drog ut på Avenyn för att "leta mat". Sicken tur att jag hittade ett sushiplace. :) Gick tillbaka till biblioteket och hade ett möte med Claes som är Innovationsrådgivare på Almi. Vi kommer ses igen för helt plötsligt var klockan 15.30 och det var dags för prisutdelning. Lite högre puls men jag hörde på första meningen när de läste upp motiveringen att jag hade fått tredje pris. Då blev jag lugn.
Vansinnigt roligt! Det är ju dessutom en jury som jobbar med att hjälpa bolag växa. Inga glada tomtar utan kunnigt och kompetent folk. Efter prisutdelningen så åkte jag på inrådan av KJ till Systrarna Kanold och köpte finchoklad. Gissa om jag har sovit hårt i natt?! Alla grattis jag har fått på Facebook är överväldigande. Jag är så glad och nu ska jag "bara" genomföra min idé också. Det är nu den roliga resan börjar.

4 kommentarer:

  1. Åh vad KUL!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!
    /Ann-Marie

    SvaraRadera
  2. Det var du verkligen värd, grattis. Eller ja, du borde fan ha hamnat på första plats!

    SvaraRadera