fredag 2 januari 2015

Olika stora bröst

Jag kommunicerar ju dagligen med bh-köpande kvinnor och ibland undrar jag hur många som vet hur vanligt detta är. När jag växte upp så var det ett enormt komplex för mig. Trots att det skiljer typ en storlek och det är förmodligen bara jag som tänker på det... Jag ville inte åka till simhallen och omklädningsrum och dusch i gymnastiken var superjobbigt. Det var flera tröjor och helst stora bylsiga. Det var dessutom väldigt svårt att hitta bh i min storlek. Det är först i vuxen ålder som jag har släppt det och allt blev lättare när jag hittade bh:ar som satt hyfsat bra.

Första rådet jag har är att välja bh-storlek efter det bröst som är störst. Så tar man handen och lyfter upp det bröst som är mindre. Liksom puffar upp det lite. Är det väldigt stor skillnad så kan man behöva lägga in ett inlägg av silikon i bh:n. Finns att köpa på många ställen. Visst kan man operera men det tycker jag är ett stort steg att ta. Mycket sitter i ditt eget huvud. Inte i tuttarna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar