måndag 27 april 2015

Helgen

Jag har varit sugen på chocolate chip cookies i säkert en vecka. I lördags var det äntligen dags. Otto "hjälpte till". Såklart. Är det genetiskt inpräntat att katter ska sätta sig på saker vi människor läser?!
 
Katthermometern Oscar sa att det var ruggigt ute. Du vet väl att du kan se på kattens längd hur varmt eller kallt det är. Lång katt = varmt. Kattbulle = kallt.
 
Buset hade en kompis hemma en stund. Så här brukar det inte se ut hos oss. :)
 
I går hängde jag en stund på byn med Snäckan. Kollade lite skor och åt sushi. Dessa två blev jag onödigt förtjust i. Eftersom jag inte kunde välja så köpte jag båda. Eller inte. Är det ingen stor vår/sommarfest på gång?
 
Buset fick en studsmatta i fredags. Så roligt att han inte ens hade tid att åka till ridskolan. Den är inte direkt en prydnad för trädgården men vad gör väl det. Han har kul. Otto har också kollat in den men konstaterade att det var inget för honom. I alla fall inte med ett hoppande barn i. Nej, nu är det dags att strida vidare och ta tag i den här dagen ordentligt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar