söndag 24 maj 2015

Nya glojärn och båttur

Hämtade nya brillorna igår fm. Trots att jag har valt tunnare glas så är det colabottnar. :D Men det skiter jag i. För första gången så har jag glasögon jag inte hatar. Tack för fin service Dahlgrens Optik!
 
Efter lunch var det dags för en tur med båten. Skulle prova att fiska "på botten" sa mästerfiskaren som är allergisk mot fisk. Men först fick vi stanna till hos mormor för lite fika och gulligull. Viktiga grejer.
 
Hade fixat lite picknick att ha med i båten. Och kakor. Såklart. KJ frågar lite drygt om vi inte skulle äta när jag var "tvungen" att provsmaka en Singoalla. Mitt svar blev "har du inte hört talas om förrätt". Så sätter man punkt.

Så här spenderade jag en del tid. Det är verkligen inte varmt i luften ännu. Då är det grymt skönt att ha en ruff att sträcka ut sina imponerande 157 cm i. Saknas bara några kuddar och filtar. Kanske ska prova att bryggsegla i sommar och smyga dit med en bok?

Buset drog ner kepsen och somnade i bilen på väg hem. Smart kille. Sjön suger.

Idag ska jag ta det lugnt. Typ. Hoppas kunna röja lite i trädgården och träna ett TRX pass i em. Har ju en egen TRX nu så det kan var bra att träna lite på gymmet och lära sig lite fler övningar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar