söndag 14 juni 2015

Klippa klorna efter gräset

Efter att ha härjat större delen av dagen i trädgården så får jag inte bort skiten under naglarna. Dags att klippa och fila...
Oscar. Mitt sällskap. Buset hängde med en kompis. Stor liten kille nu. 

Mitt andra sällskap. Bra fart i den. Rejält tung bara. Lite seg jag blev i armarna. Behöver inget gympass idag iallafall. 

Så här fina har tomatplantorna blivit av att bo i fars växthus ett tag. Nu får de bo ute. Men de får skön värme från väggen bakom. Tegel är grymt! Lite sommar på det här så får vi bra skörd. 

Jordgubbar och smultron har fått mer jord och även lite bark på toppen. Vinbär och blåbär har rensats från ogräs. Tog även bort en rabarberplanta som stod till höger om pallkragarna. En planta räcker och den här skuggade dessutom jordgubbarna. Nu ska jag nog ta det rätt lugnt resten av dagen. Har varit några fullspäckade veckor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar