tisdag 16 juni 2015

Lite mer om resan i Bosnien

Frukost ute. Morgonen var bäst. Lite friskare luft och lagom varmt. Vi hade ca 32° mitt på dagen och en AC på kontoret som inte riktigt orkade med. Komma från 12° och in i detta var inte helt lätt. Prova sportbh med en svettklibbig kropp var ännu trixigare. Men jag är så glad att jag åkte dit. Många detaljer kom på plats och de första prototyperna för kommande bh:ar gjordes. Familjen som äger fabriken är dessutom väldigt trevlig och bra att jobba med.

Mäktigt landskap och fina motorvägar. Oväntat lite trafik. Småvägarna var lite annorlunda. Bra skick men gick mitt i byarna. Gränserna mellan Kroatien och Bosnien låg mitt i en by. En fil där lastbilarna parkerade. De måste ju in och joxa med papper. Så man fick sitta i kö och snirkla sig förbi så gott det gick. Tog en stund innan jag kom på det. Svensk som man är och står lydigt i kö.
 
Söta tanter under paraply i Zagreb. Jag förstår dem. Solen är ingen lek.

Efter tre timmar och två mindre felkörningar så var jag extremt glad över att se denna skylten. Framme på flygplatsen i Zagreb. Spänningshuvudvärken släppte när jag var på plats. Jäklars vad skallen sprängde när jag hade tappat bort mig lite innan gränsen till Kroatien. Först fanns det skyltar och sedan inte. Phu!
 
Så nu är de på gång. De efterlängtade. Både vita och svarta sportisar i uppdaterad version. Kommer ta bilder snart och lägga upp dem i webbshoppen. Kommer gå som en ny produkt då det är några ändringar. Nu när jag känner efter så är jag stolt över mig själv. Jag har utmanat mig själv och gjort något bra. Det här handlar om mer än att bara kränga bh:ar. Jag vill göra bh:ar som är sköna och förmedla att det är ok att se ut som man vill. Webbshoppen är inte där ännu bildmässigt men det kommer. 


2 kommentarer: