söndag 12 juli 2015

Det blev en dag på FHS

Lite oväntat fick jag en plats på en buss till FHS. Fint att kunna sova och slippa köra. Och kolla vädret. Kunde inte varit bättre. 

En del duktiga konstnärer finns på mässområdet. Det tycker jag är trevligt bland alla schabrak och pannband. 

Beställde ett par jodphurs från Amazona Sueca. Denna modell och färg.  

Men med samma hålmönster som på den bruna. Det ska ta ca fem veckor och de tillverkas i Portugal. Dock ska de inte vara i stall. För fina för det. Där får mina Blundstone fortsätta göra jobbet. Extra bonus att man kan beställa halvstorlekar.

Den här gubben höll på och tränade lite på en bana. Så söt när han lite kaxigt och superstabilt galopperade omkring. Gjorde fina byten och såg nöjd ut med sig själv. 

Sötaste kattstayn av en Devon Rex. Ska kolla vad konstnären heter. 

Och så har jag hittat en ny favvoring. Helt galen färg på topasen. 

Såg duktiga Patriks ritt. Han fortsätter imponera. Bra!

Så var det dags att ta den lilla blommiga bussen hem igen. Så glad att Berggrens hörde av sig så jag fick en dag på tävlingarna. Det var så trevligt. Träffade många vänner och en del kunder. Har inte missat många år där sedan 1988. Då såg det "lite" annorlunda ut. :)

Idag är det tydligen mys på schemat. Passar mig bra efter att ha kommit i säng efter klockan två.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar