onsdag 26 augusti 2015

Som jag sover

Bilden har jag lånat hos carpediembeds.com
Jag älskar min säng. Det har ni kanske hört förut. Men den är magisk. När KJ jobbar borta får Buset ta över hans sängplats. De senaste två kvällarna när jag har lagt honom vid åtta har jag somnat. Som klubbad. Vaknar ca 20 minuter senare och är lätt groggy. Äter lite. Kollar på tv. Svarar på något mail. Borstar tänderna och går och lägger mig. Somnar vid 22.30. Utan problem. Vaknar typ vid sju, halv åtta på morgonen. Möjligen går jag upp mitt in matten och motar ut katt som så gärna vill visa och snicksnacka om nattens byte. Jag brukar normalt gå upp senast klockan sju för att jobba. Inte en chans just nu. Men jag börjar känna mig fräschare. Lite vassare i skallen. Förkylningen har släppt och jag ska börja träna på gymmet igen. Trots att det är svintråkigt. Jag saknar min svarta pärla. Det är rolig träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar