måndag 8 februari 2016

"Jag är hästmänniska nu"

Det var teori i lördags på ridskolan så vi lånade racerponnyn i går. Bus var mycket bestämd att han skulle rida själv. Det var bara att rida bort till mormor och morfar och stänga till min gamla paddock. Racerponnyn är just en racer och den vill jag inte släppa för långt. Men jag måste säga att han har lärt sig styra ganska bra och han red även lite lätt i traven. Det är ju inte helt enkelt på en shettis med korta stumpar till ben.
 
Han ville även leda henne runt i paddocken. Hon vill inte gärna gå i vattenpölar och stolpen var också lite skum.
 
Men envist barn som han är så fick hon snällt knalla på över stolpe och igenom vattenpölar. I en och en halv timma höll han på totalt. Mest skritt såklart och vi gick en runda på grusvägarna tillbaka till stallet. I duggregn på tvärsen. Det var en väldigt nöjd kille och jag tror att även ponnylurvet var rätt glad över att komma ut och busa lite.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar