lördag 27 februari 2016

Jäkla kaka

KJ fyllde år igår. Jag och Bus skulle dit på eftermiddagen när de landat. Skulle köpt med mig en tårta. Tänk om jag gjort det. :D Jag gjorde två kakor och fyra(!) glasyrer. Brukar ALDRIG baka om något. Men igår rörde det ihop sig och blev inte bra. 

Hade två provningar och bakade mellan dessa. Men jag blev nöjd. Trägen vinner som mor messade mig efter alla mina samtal för att få råd. :)

Vi blev kvar länge på basen och åt god middag. En av piloterna äger renar och bjöd på egen stek. Verkligen gott och intressant att lyssna på någon som lever väldigt annorlunda än vi. En av de andra gobbarna försökte finta Bus. Frågade vad en häst blir om man tvättar den. Bus svarar "blöt". Dagens garv. Hur han än försökte så vägrade han att svara ren. Lurig den lille gossen. 
Idag är det dags för ridskolan. Och lördagsgodis. Annars inga större planer. Vi behöver nog softa lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar