tisdag 15 mars 2016

Men hur går det nu då?!

Produktion av sportbh och sport/ridtrosan ska flyttas. Just nu håller jag på och jobbar med en fabrik i Portugal. Vill hålla mig kvar i Europa och inom EU. Det blir dyrare men jag vill ha mer kontroll och jag kan göra mindre serier än i t.ex. Asien. Dessutom vill jag vara helt hundra säker på att de som jobbar har det bra. Inga barn eller taskiga villkor på något sätt. Kvalitén måste självklart bli så bra som det bara går. Jag har stora planer på produktutveckling. Detta måste få kosta lite. Jag har inga som helst planer på att strida mot lågpriskedjorna. 

Just nu väntar jag på förstaprover. Denna väntan gör mig tokig. Jag vill bara hoppa på första bästa flyg och åka dit. Men jag har lärt mig att det är bäst att de gör förstaproverna och sedan åker jag dit. Annars får jag vänta där istället. I och för sig inte helt tokigt. De har sin fabrik just vid kusten och det ser väldigt vackert ut. Men här är rätt fint också just nu. Solen lyser och det lockar att ge sig ut. Får se om det blir ett litet pass vid havet i eftermiddag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar