måndag 21 mars 2016

Platt vatten och sol!

Lördag förmiddag drog jag ner till stranden. Lufsade runt lite då jag inte ville stänga in mig på gymmet i det fina vädret. Skuttade runt på stenar och sprang lite där det gick. Otroligt fint och rogivande.

Vem tyckte vem var läskigast? Har stor respekt för svanar och vi hade båda ett öga på varandra. Hade den tagit ett simtag mot mig hade jag störtat iväg.
Hem och tanka lite lunch innan ridskolan. Giffe fick ställa upp på promenad i finvädret.
Alla i familjen är förtjusta i katter och denna lilla fröken var så mysig. Man stannar och klappar på "sin" katt. Efter stallet drog vi till mor och far där bror med fru var. God middag och Bus fick finaste Påskägget av Bror(s fru). Som jag sedan fick gömma innan han knäckte sig på godis. :)
Söndagen tillbringades först på gymmet och sedan i trädgården. Klippte ner och rensade lite. Har ju valt att plocka bort mängder av växter och många meter rabatt för att göra trädgården mer lättskött. Ett smart drag. Nu har jag tre Austinrosor som jag antingen slänger eller sätter hos mor och far som redan har fått ett gäng. Jag har inte god hand med rosor och dessa står i vägen. Så tog jag tag i omplantering av först orkidéerna. Mängder av rötter. Sedan Clivian som hade typ noll jord kvar. Hoppas de överlever. :) Satte även två skott på en Pelargon som ser lite trist ut. Och tomatfröna kom i jorden. Får se om alla tar sig i år också.

Solnedgången igår var helt galen.  Efter att Bus hade cyklat en sväng och vi ätit middag så landade jag tungt i soffan.

Och så även Oscar. Så gott det var att softa. Kollade Mästarnas Mästare och la mig ganska tidigt. Somnade som en klubbad. Jösses så gott det är med vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar