torsdag 14 april 2016

Måttligt snygga bilder och vinlunch igen

Åt lunch på samma ställe idag igen. Korven och osten var gudomlig och vinet toppgott. Få nu inte för er att jag sitter och blir lurig på lunchen. Inte min grej. Ett halvt glas för den goda smaken räcker för mig. Idag åt vi en fisk som kallas grouper. Har ingen aning vad det var men den såg ut som en torsk. Fick den uppvisad innan den blev tillagd. Helt underbart ställe. Grym mat och varma människor, gediget ända in i väggarna. Eller var det vinet som talade? ;)

Idag har allt flutit på bra och de var på hugget. Men det blir alltid en del väntetid mellan proverna som sys upp. Bilden illusterar hur olika vi Svenskar är mot Portugiser. Det ska föreställa en rumpa med bikinitrosa. Inte helt glasklart men jag tycker det är rätt kul. De är inte så noga med hur andra ser dem. Gamla tanter går med pyttebikini om de nu vill det. Skönt och ganska befriande.
 
Och jag är så dålig på att plåta. Men naturen är på hugget här. Citroner och apelsiner in mass och det är härligt grönt. Nu har jag just ätit fisk och efter en brownie ska jag tvätta av mig sminket och lägga mig i sängen. Ställer datorn på magen och sätter på något på play. Inte mycket man kan se utomlands men det spelar mindre roll. Bara det låter lite. I morgon får jag skjuts till flyget men är inte hemma före midnatt. Längtar hem nu. Som vanligt. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar