tisdag 17 maj 2016

Mer hästshopping...

Nope, jag ska inte köpa en häst till. Kanske om några år. ;) Men min fina hjälm från Uvex som jag knappt använt kommer inte vara godkänd för tävling från årsskiftet. Och tävla vill jag ju. Så det blir väl en fin julklapp?! :) Tänkte att om jag kommer iväg till Falsterbo Horseshow i sommar så vore det en bra plats att prova igenom hjälmsortimentet. Planen var att besöka FHS i början av veckan när unghästarna tävlar. På lördagen åker jag till Lyon för underklädesmässa. Kontraster som jag älskar.

Just nu håller jag på och tittar på olika stallar och fick tips om fler igår. Det ena verkar mycket bra men det ligger lite längre bort. Kan dock vara värt resan. Litet stall och stort ridhus under uppbyggnad. Ska titta på det nästa vecka. Tjejen som äger det var iaf supertrevlig och lät som hon skötte hästarna som jag uppskattar. 

Casco som många hoppryttare har
Uvex som ser ut precis som den jag har...
OneK var jag tvungen att lägga till då vännerna talar varmt om den

Samshield är lite slätstruken och väl dyr






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar