måndag 2 maj 2016

TGIM!

Helgen började lugnt och mysigt på fredag kväll. KJ hade köpt charkisar, brie och rotfruktschips. Till det tog jag en liten skvätt av portvinet som jag köpte med mig från Portugal. Det är riktigt fredagsmys.
På lördagen kom KJs föräldrar hit. Jag passade på och dra till gymmet innan lunchen. På väg hem fick jag ett väldigt sött släp efter mig. Så typiskt dessa skitsvansar. De älskar när vi är ute. Bäst är när det är lite trädgårdsfix. Då är de med och härjar.
Men lördagens väder satte stopp för utomhusaktiviteter. De fortsatte dagen på detta vis.
På lördagskvällen drog KJ och hans far ut och fiskade. Gissa om storfiskaren blev glad över sin stora öring? Måste mätas och vägas. Nu ligger den rackaren i min frys. Fisken alltså. Inte "svärfar".
 
Otto var extremt nyfiken. Såklart. Han är ju überkatt. Han är dock måttligt sugen på fisken. En pytteliten bit räcker.
Och söndagen spenderades här. Liten kille fick hög feber och sov större delen av dagen. Var riktigt orolig ett tag men på kvällen så piggade han på sig lite. Efter en shot Alvedon. Då fick jag t.o.m. i honom lite mat. Och han ville ta en dusch! Nu har han sovmorgon i min säng. Somnade trots allt ganska sent eftersom han sovit så mycket. Nu hoppas jag febern har släppt taget idag. Vaknade tidigt och har gått igenom mailen. Otto håller mig "sällskap". Hoppas jag får lite gjort idag. Hej måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar