tisdag 5 juli 2016

Perfekta tränset och pizzan?

Haft en så mysig dag på Falsterbo Horseshow. Åkte dit med ett par vänner och hängde med dem nästan hela dagen. Tittade på fina sexåringar och spanade på hästpryttlar. Och så många mysiga vänner och kunder jag träffat. Nästan så jag saknade min monter. 
Hittade ett helt perfekt träns till Sass. Vitfodrat, padd i nacken och fina kristaller på ett smalare pannband. Perfekt. Får börja spara... Långt utanför gränsen. Ridbyxor är viktigare. Och en ny sadelgjord. Så får vi se hur sadeln ligger när vi kommer igång igen. Den är lite tveksam. 

Ikväll har jag och Kallepojkarna ätit pizza. Buset tyckte det var den godaste han ätit. Och jag håller med om att den var väldigt bra. Det var tomatsås, mozzarella, tryffelsalami, ricotta och basilika. Till det drack jag ekologisk blodapelsinläsk. Frisk och supergod. Stället heter vespa och jag var tvungen att plåta deras firmabil. Så söt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar