torsdag 18 augusti 2016

Roliga krumelutter på Sassen!

Tröttnat lite på att rida som om jag ska starta MsvC i morgon. Så idag blev det lite galoppslutor med förvänd genom hörnet och byte. Tänkte att det även var dags att testa lite fyror. Sass laddade på ordentligt och tyckte att tvåor passade bättre en dag som denna. Jag fick satt mig ordentligt på rumpan och så fick vi till det. Sedan gjorde vi lite piruettjobb. Går in på volten som om jag förbereder piruetten. Så vänder jag ett par steg och fram några steg. Vänder igen och fram. Ett bra sätt att få hästen framåt och uppmärksam. Lätt att de sätter sig fast i piruetten. En superövning som David har lärt mig. Nu längtar jag redan efter nästa pass med min vackra svarta pärla.
 
Och förstå hur bra jag har det i nya stallet. Så måna om hästarna och de hjälper mig massor. Jag har fått mängder med plats att ställa mina pryttlar. Har inte fått någon struktur ännu men det börjar närma sig lite. En del av sakerna kan jag förvara hemma hos mor och far (säg det inte till dem bara). Inte helt nödvändigt att t.ex. gamla benskydd ligger och tar plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar