söndag 9 oktober 2016

Åhej vad det gick undan...

Har varit på Kungsbacka RK och startat en MsvB:4 idag. Har inte kollat varken video eller kritiken ordentligt efteråt. Sen start och sent hem. Då blir det prio att hänga med Bus. Tror kritiken ligger kvar i bilen och det kan den få göra tills i morgon. Vet ju ändå vad som hände på banan. :)
Sass var så fin under framridningen. Lyssnade och var rund i formen. Har lärt mig att jag måste ha henne ganska djup när jag värmer då hon gärna blir lite hög på banan. Inga problem där. Men väl inne på banan så tappade vi lite kontakten med varandra. Travdelen gick ok. Skrittpiruetterna var knackiga och hon bjöd inte fram. Ökad skritt sexkommafem var jag nöjd med. Sedan kom galoppen. Hej och hå... Där tappade vi helt kontakten och hon tog över racet helt. Tyckte väl att jag stöttade dåligt så hon tog över själv. Förvända galoppen bytte hon innan hörnet på båda. Jag var iaf såpass med att jag fattade ny förvänd galopp och fick till bytena vid A. Inte med gott betyg men vi slapp iaf nollor i protokollet... Jo, jag red fel väg också. Tappade helt tråden. Tröttsamt. Mest positivt idag var att jag vågade ladda i längningarna, även i galopperna. Det betalade sig med sjukommafem och en åtta på sista lååånga ökade traven. Vad lärde jag mig idag? Inget kandar på nästa start. När hon blir så här laddad så är det bättre med träns som hon tar mer tag i än kandaret. 
Om två veckor ska vi till Falkenberg och jag kan bo över hos en väninna. Ska bli så trevligt och Sass mår nog bra av att komma in på samma bana två dagar i rad... Jag vet att hon bor bra borta så det ska bli väldigt roligt.
 
Idag fick jag iaf till frisyren. Satt som gjutet hela dagen. Behövdes i dagens fartvindar. :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar