torsdag 27 oktober 2016

Fegade ur lite

Sassen fick ett par dagar ledigt efter tävlingen. Igår red jag igenom i paddocken. Idag tänkte jag rida ut en sväng. Kom dock inte långt förrän hon fick spunken över någon pryl hon inte sett förut för alla löv. Backade men jag höll mig kall och väntade ut henne. Fanns bara en väg och det var framåt förbi det läskiga. Hon gick vidare men jag tappade lite sugen att gå på stora vägen som jag hade tänkt. Hon är inte rädd för trafik men hon kan bli rädd för typ ett kolapapper. Sassen på vintern är lite "annorlunda" mot när det är varmt. Så vi knallade runt lite på grusvägarna i låg form och hon fick ta förhållningar utan att flippa ur. Ibland glömmer hon tillochmed att andas. Trams-Sass. :) Gick in en sväng i paddocken och gjorde ett gäng halvhalter och övergångar i trav och galopp. Avslutade med skritt på en grusväg. Imorgon får hon vila då jag inte hinner så kör vi vidare på lördag igen. 

Och jag har gått ner lite i omfång. När jag började rida i augusti höll dessa ridbyxor på att knäcka mig. Gick inte att använda. Nu knäpper jag dem utan större problem. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar