lördag 1 oktober 2016

Hysterisk vecka

I torsdags var det modevisning. Jobb hela dagen och var hemma vid 22. Ingen tid för ridning. I fredags tog jag mig tid på em och åkte till stallet. Tänkte ridit ut med mina stallvänner. Sass börjar bli sitt vinterjag och hon bara flyttade sig när jag skulle sitta upp. Hon visste att vi skulle ut allihop. Så det var dumt av henne för det slutade med att hon inte fick följa med utan åkte på att jobba igenom i paddocken istället. Tror nog inte jag rider ut något mer i höst/vinter. Hon blir för stökig. Får leda istället. Orkar dock inte gå lika långt då hon är så brötig och trycker sig mot mig hela tiden.

Idag har jag haft öppet hus mellan 11-17. Direkt klockan 11 drog det igång. Fram till 14 var det full fart. Efter det kom de i lite lugnare tempo. Nu är jag helt slut. Vaknade klockan sex i morse och har kört i ett sedan dess. Jag har tagit fram alla varor, prismärkt och bakat smaskig ryttarkaka att bjuda på. Den här veckan blev mer än lovligt fullpackad men det är roliga saker. Dock känner jag lite grym press att få klart texten som jag ska kunna flytande på måndag morgon då vi börjar filma... I morgon har jag öppet mellan 12-17. Får se om jag orkar åka och rida innan dess. Anar att det inte blir lika många besök imorgon så jag kan hinna läsa in texten. Nu blir det en kväll i soffan. Får se om jag har några celler kvar som orkar klämma fram en bra inleding till filmen. Det här kan ju ha varit ett av mina rörigare blogginlägg så lycka till med det! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar