tisdag 25 oktober 2016

Lämnade banan för första gången...

Var så laddad för denna helgen. Jag visste att det skulle bli mycket jobb att åka själv men jag ville få in henne på samma bana två dagar i rad. Det kunde jag ju skitit i och åkt på spa för alla pengarna ist... Inför lördagens klass var hon spänd men på söndagen var hon tokladdad. Galoppen fanns bara i två lägen, full speed eller max samlad. Jag fick henne rundare i formen men inte att slappna av. Inne på banan lät jag henne skritta runt och varva ned innan start. Hjälpte noll. Hon överladdade och vi hade ingen kontakt. Allt var mest en stor röra. 
 Efter diagonalen med tre byten i vart fjärde brast det för mig. Första bra, andra bra och tredje kom på tre. Inget att jaga upp sig över. Men då fortsätter hon med två byten till. Tyckte liksom att det minsann ska vara minst fem byten på en diagonal. Då tröttnade jag och skrittade ut. Har aldrig lämnat en tävlingsbana. Men där var det stopp. Hon struntade helt och fullt i mina försök till kontakt och förhållningar. Så nu längtar jag till det blir vår och varmt igen. Eller så får jag jobba på att behålla kontakten trots att det kokar i hjärnkontoret. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar