torsdag 12 januari 2017

Jädra stollehoppa!

Först måste jag ju bara skriva att bilden på Sassen är tagen när hon är fyra. Rätt mycket mer massa och djup idag. Men lika noga med att ha koll bakåt då som nu...
Hon fick två sår på vänster bak för en vecka sedan. Det har varit svullet, varmt och ömt. Jag har skrittat uppsuttet lite och promenerat henne. Igår blev de stående inne p.g.a. vädret. De två senaste dagarna har det sett bra ut. Igår hann jag inte rida utan gick 30 minuter i ridhuset. Idag satt jag upp. På en bomb visade det sig. Efter halva ridhuset exploderade hon och jag slängde mig av. Jobbade henne från backen en stund och fick ur henne lite spänningar. Vågade inte ta det på ryggen. Men sedan fick hon veta vart skåpet ska stå. Så sur jag blev. Vet att det är uppdämd energi som ska ut. Men hon måste uppföra sig. Så idag har hon fått rulla i galopp. Kontrollerad. Många övergångar och lite förvänd. Nu vill vi ha lite lugnare väder och komma igång med lite mer ordentligt jobb. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar