onsdag 25 januari 2017

Jordskred och rullande häst

Igår strax efter kl 13 så hör jag en konstig dov smäll. Först tänkte jag att de sprängde någonstans. Men nä. Gick runt i huset och kollade. En minut senare kom KJ hem och undrade om jag sett att muren låg ned. 

Hela grannens mur hade vält över vår tomt. Många meter är det (30). Ingen panik för vår del men jag tycker synd om grannarna som är på väg att flytta till lägenhet. 

Och vackra Sassen verkar trivas bra i sin nya hage. Rullirull varje dag i det gosiga gruset. Red ett lätt pass i ridhuset igår och hon var oväntat cool. Sist vi var där så hade hon stabilt sällskap så det passet räknas inte. :)

Köpte nya höpåsar på byggmax idag. Inte vackra men de syns och jag kan packa dem utan behöva pressa. Stabila och gott om plats att skriva på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar