måndag 16 januari 2017

På rätt köl igen?

Denna vintern hade jag tänkt mig att få tränat på de lite svårare sakerna. Har ju gått sådär såhär långt. Först jobbade jag som en tok och tänkte hon kunde vila tidigt. Vi skulle på semester och det blev ju en naturlig vila. Så blev vi tokförkylda. Helt sänkt i tre veckor. Jag började rida ut som igångsättning då hon var så stökig och skrikig i ridhuset. Funkade bra då det var mjukt i backen. Så skadade hon sig på staketet och vi fick skritta en vecka. Som tur var så blev det inget värre och jag kan nu rida på lite igen. I helgen har jag ridit inne och hon har känns helt ok trots vidrig kyla. Hade t.o.m. ländtäcke på igår. Inga större stolleryck även om hon är laddad och har lite dåligt fokus. Så nu hoppas jag vi kan komma igång ordentligt och preppa inför vårens tävlingar. Har även lite nytt som kommer hända i vårt hästliv inom kort men det skriver jag mer om senare. En hederlig cliffhanger. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar