tisdag 28 februari 2017

Eld under hovarna idag?

Idag var frk Sass toppladdad. Fick skritta länge innan det var läge att ens tänka på trav. Jag flyttar henne sidvärts både diagonalt och på volten. Kortar och länger. I traven fick hon snällt vänta. Inte fara iväg som hon gärna ville. Övergångar i mängder, skänkelvikningar, slutor och öppna. La in galoppen när hon lyssnade bra och fortsatte med övergångar till både trav och skritt. Jag tänker mycket på att ha en följsam hand och att slappna av i ben och säte. Speciellt i galoppfattningarna. Då har jag en förmåga att klämma till. Helt onödigt och det stör henne. 

Nu har jag klätt henne i regntäcket som jag köpte i höstas. Ett Horsewear Amigo. Lär väl behövas de kommande dagarna. Under har hon ett lite tunnare stalltäcke. Nu är hon igång och fäller rejält. Ingen trutvalla i stallet de kommande veckorna. 

Jag och Bus jagar ju Pokémon. Sass var lik denna idag. En eldtyp. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar