tisdag 21 februari 2017

GHS, pälsbyte och Pokkisar

Nu ritas det. Massor. Jag köper tuschpennor och Bus producerar pokémons. Han har fantasi.

Och Sassen har börjat fälla för någon dryg vecka sedan. När det var som kallast. Det är tydligen inte kylan utan ljuset som styr? Men bra för mig då jag gjorde en fulklippning i vintras. Nu börjar halsen se finare ut och resten av kroppen lär jag få jobba med. Snart dags för en ny ryktsten...


Hon börjar komma i form igen. Hänger ihop mer i ridningen och så mycket mer lösgjord. Jag får mina resor rätt som det är men hon trivs ändå oväntat bra i ridhuset. Kan det vara att det är 60-bana? Belysningen är bra och hon verkar känna sig mindre klaustrofobisk här. Skönt. Men i förrgår fick jag en resa som inte var kul. Höll på att värma och hade just börjat galoppera. En häst hade rullat sig på den nyharvade banan och jag kommer i ett rätt friskt tempo. Hon blir så överraskad och gör ett språng över fläcken och sedan ett par bocksprång till av bara farten efteråt. Jävlar vilket tryck det är i den hästen.

 Otto har varit kontorskatt idag. ursöt när han har min dator som kudde.

I em ska jag till GHS och kolla när unghästarna tävlar. Ett skönt och nördigt gäng från Falkenberg/Varberg kommer också upp. Ska bli så kul. På torsdag kommer några Skåningar som jag kommer träffa på mässan. Kul vecka.

Om du anger GHS17 i webshoppen fram till på söndag så dras det av 15% i kassan. Gäller ej redan nedsatta varor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar