måndag 27 februari 2017

Påkörd

Killarna som håller på och bygger upp muren som rasade över våran tomt är fortfarande kvar. Jag skulle på en intervju idag på eftermiddagen. Ut i bilen och iväg. De hade den stora traktorn med släp på gatan där jag ska ut. Grannen körde just innan mig så jag hängde på. Då märker jag att han börjat backa. Och ser inte mig. Hör hur plåten höger bakdörr trycks ihop. Inget vackert ljud. Hänger mig på tutan och då får han stopp. Killen var helt förstörd och jag har mitt superviktiga möte om en kvart. Jag fick bara ge mig av. Inte läge att komma försent. Men de lär ju komma tillbaka imorgon. Får ta det då. Men det känns inget vidare. 

Jag har beställt ett par De Niro Roby. En hoppstövel som jag hoppas sitter bra. De är mycket billigare än de måttade fina Amasona. Om de här inte sitter bra så vet jag inte vad jag ska göra. Jäkla skeva ben...  Vi får hoppas att resåren baktill gör att de sitter bra. Jag har försökt komma i mina gamla stela Cavallo men jag får inte ens ner foten. Bara att glömma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar